Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij of is het antwoord niet geheel duidelijk? Neem dan contact met ons op via 085 40 000 58 of laat een bericht achter via het contactformulier

Algemeen

  • Wat is het voordeel van een DOCKR abonnement

    Het DOCKR abonnement heeft 3 voordelen: 

    1. Ontzorgd rijden: onderhoud, verzekering en pechhulp zijn maandelijks opzegbaar

    2. Flexibel: geen grote investering nodig, maandelijks opzegbaar en je kunt tussendoor switchen van voertuig

    3. Op maat gemaakt: door de mogelijkheid tot een custom insert of branded bakfiets

  • Wat moet ik doen bij diefstal?

    Is er een diefstal incident? Wat vervelend! Meld je diefstal hier en wij gaan je verder helpen! Na deze melding en het indienen van een aangifte bij de politie zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk weer de weg op kunt.

  • Zijn er kosten die buiten het abonnement vallen?

    Schades en reparaties door ondeskundig gebruik zijn volledig voor eigen rekening. Dat geldt ook voor verkeersboetes en stroomkosten voor het opladen. Verder geldt er een eigen risico voor diefstal, vernieling, vermissing en ongevallen, indien er geen sprake is van verwijtbaar handelen. 

  • Hoeveel kilometer kan ik rijden met een DOCKR?

    Dat hangt af van het type voertuig en of je één of twee accu’s gebruikt. Ook het transportgewicht en het niveau van de trapondersteuning spelen mee. Gemiddeld rijden DOCKR’s met één accu 40 kilometer en met twee accu’s 80 kilometer per volledige lading.

  • Wat gebeurt er als mijn DOCKR stuk is?

    Als jouw DOCKR stuk is komen we langs voor reparatie. Mocht een reparatie niet ter plekke uitgevoerd kunnen worden, dan regelen we zo snel mogelijk vervangend vervoer. Vervangend vervoer is in dit geval gratis. 

Abonnement

  • Zijn prijzen inclusief of exclusief btw?

    Alle prijzen zijn exclusief btw.

  • Hoe lang zit ik aan een DOCKR abonnement vast?
    Onze maandabonnementen zijn maandelijks opzegbaar en hebben een minimale looptijd van 1 maand. Onze jaarabonnementen hebben een looptijd van 12 maanden en zijn niet tussentijds opzegbaar.
  • Wat is het voordeel van een DOCKR jaarabonnement?
    Kies je voor een jaarabonnement, dan profiteer je van een extra voordelig tarief ten opzichte van een maandabonnement.
  • Heb ik een extra aansprakelijkheidsverzekering nodig?

    Ja. Iedereen die rijdt op een bakfiets van de zaak heeft niet voldoende aan zijn persoonlijke WA-verzekering. De berijder moet WA verzekerd worden middels een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Deze dekt niet in alle gevallen, dus voor het rijden dient de onderneming te checken hoe dit geregeld is. 

Service en onderhoud

  • Zit preventief onderhoud in het DOCKR abonnement?

    Ja. Het voertuig wordt periodiek onderhouden. Zo blijft jouw DOCKR in topconditie. Als we langs willen komen laten we je dat natuurlijk van tevoren weten.

  • Welk telefoonnummer bel ik voor reparaties of pechhulp?

    Voor reparaties of pechhulp bel je het servicenummer 085 40 000 58.

  • Mag ik zelf aan mijn DOCKR sleutelen?

    Nee, dat mag niet.

  • Mag ik zelf accessoires toevoegen?

    Ja, accessoires toevoegen mag (bijvoorbeeld een bel) als je deze zonder schade weer kunt verwijderen. Het is niet toegestaan zelf stickers aan te brengen. Wil je je voertuig laten bestickeren? Neem dan contact met ons op: 085 40 000 58.

  • Wat gebeurt er als mijn DOCKR stuk is?

    Als jouw DOCKR stuk is komen we langs voor reparatie. Mocht een reparatie niet ter plekke uitgevoerd kunnen worden, dan regelen we zo snel mogelijk vervangend vervoer. Vervangend vervoer is in dit geval gratis.

  • Wat moet ik doen als mijn sleutel is afgebroken?

    Mail naar service@dockrmobility.com of bel het servicenummer 085 40 000 58, dan regelen we snel een nieuwe sleutel voor je. Zit de afgebroken sleutel in het slot en staat jouw DOCKR niet op slot, zet hem dan op een veilige plek, totdat we het voor je hebben opgelost. Voor een nieuwe sleutel brengen we €50,- in rekening.

  • Is de DOCKR service ook in het weekend beschikbaar?

    Nee, we staan klaar om service (onderhoud en reparaties) te verlenen van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00. Heb je pech of een ongeval gehad? Bel dan op elk moment het servicenummer 085 40 000 58.

  • Wanneer moet ik eigen risico betalen?

    Er geldt een eigen risico bij diefstal, vernieling, vermissing en ongevallen, indien er geen sprake is van verwijtbaar handelen. Hoe hoog het eigen risico is hangt af van het voertuig en vind je terug in de huurovereenkomst. 

  • Wat moet ik doen als ik met mijn DOCKR betrokken raak bij een ongeval?

    Zorg altijd dat je, nadat je eventuele hulpdiensten hebt ingeschakeld, een Europees schadeformulier invult en de gegevens van de tegenpartij noteert. Mail naar service@dockrmobility.com om het ongeval te melden.

  • Wat moet ik doen als mijn DOCKR is gestolen?

    Is er een diefstal incident? Wat vervelend! Meld je diefstal hier en wij gaan je verder helpen! Na deze melding en het indienen van een aangifte bij de politie zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk weer de weg op kunt.

  • Hebben jullie ook een winkel?

    Er is geen DOCKR winkel. Voor een proefrit kun je bij een van de DOCKR pick-up points terecht. Neem hiervoor contact met ons op.

  • Betaal ik ook voor een lekke band reparatie?

    Per jaar worden er per voertuig drie lekke banden vergoed. Vanaf de vierde lekke band worden de kosten in rekening gebracht

Contact